söndag 29 mars 2009

Here we go again...



28 mars var det dags igen, och 8 nya valpar såg dagens ljus. Helt fel uttryck eftersom alla valpar föds blinda...dock föddes en av tikarna med ögonen öppna!! Har aldrig hört talas om det tidigare, så jag ska ringa min veterinär i morrn och rådfråga. Kanske blir jag tvungen att 'ta bort den' som det så fint heter :( om det är så att den kommer att bli blind. Jättejobbigt. En annan av tikarna är svag och jag kan inte få upp munnen på den och hjälpa den att dia. Dumt nog gjorde jag allt för att rädda den när den var nyfödd eftersom den var så gott som död, och Hjördis ignorerade den. Jag fick iallafall liv i den, och tvingade Hjördis att tvätta den, men hon var nog klokare än jag :(
Har vägt för och emot om jag ska 'ta bort den' men den får självdö har jag kommit fram till. I naturen hade den tynat bort av sej själv, så det får bli så. Den ligger iallafall varmt och mysigt med mamma och syskon. Alternativet är en vattenhink :( Ja det är hemskt och jobbigt. Men de andra valparna mår bara fint och är friska, feta och blanka. Här kommer ett par gruppbilder.

2 kommentarer: